Nie daj się „upupić”​… niech „gęba”​ będzie twoja….

Gombrowiczowska „gęba” to maski społeczne, które przyjmujemy i są nam narzucane. „Gęba” to forma, w którą popadamy, przyjmując społeczne konwenanse.

Zdaniem pisarza nigdy nie jesteśmy naturalni i autentyczni, zawsze kogoś gramy, dlatego, że przed „gębą” nie da się uciec…

nie ma ucieczki przed gębą, jak tylko w inną gębę.

Podobnie działa tworzenie wizerunku, jest niczym innym jak kreowaniem „gęby”…. Kiedy stworzymy ją samodzielnie i świadomie, będzie szansa aby złamać przekleństwo poddawania się temu, co inni nam przypisują patrząc na nas, a to my zaczniemy kreować postrzeganie naszej „gęby”.

Sesja wizerunkowa jest potrzebna na każdym etapie rozwoju biznesu. Sesja wizerunkowa, poza standardowymi zdjęciami biznesowymi zawiera również kadry, które mają kreować wizerunek.

Fotografia wizerunkowa jest równie istotna jak kompetencje i kwalifikacje. Sztuka dobrego przedstawienia, zaprezentowania się światu, potencjalnym klientom, przełożonym i podwładnym jest niezależnym od kwalifikacji, niezwykle istotnym elementem naszego profesjonalizmu.

Dotyczy to zarówno wizerunku fotografowanej osoby, jak i firmy czy instytucji, którą reprezentuje.

Jednak zdjęcia wizerunkowe nie mają sztywno ustalonej konwencji, decydują się na nie ci, którzy po prostu potrzebują dobrych zdjęć. Na wizerunek składa się wiele czynników, czasem model wie co chce pokazać, czasem pracujemy nad tym wspólnie. Chodzi o to, by pokazać na tych zdjęciach to, jakimi chcemy być postrzegani.

Kiedy i po co wykonać sesję wizerunkową? Kiedy biznesową, a kiedy potrzebne mi zdjęcia reklamowe?

A może wszystko na raz?!

Klienci zadają sobie nie raz takie pytania, nie do końca wiedząc co z czym się wiąże i do czego mi może być potrzebne.

Prawda jest taka, że definicje są płynne, często na siebie nachodzą.

Zdjęcie wizerunkowe może przecież stać się moim portretem biznesowym. Zdjęcie wizerunkowe może posłużyć jako fotografia reklamowa również.

Wszystko zależy od tego w jaki sposób, i w jakim kontekście będziemy nasze zdjęcia wykorzystywać, do czego one nam są potrzebne.

Bardzo często moi klienci potrzebują miksu tych zdjęć. Zwłaszcza jeśli mówimy o osobach działających w pojedynkę, profesjonalistach, freelancerach czy artystach, a także w przypadku niedużych firm i spółek.

Dlatego pierwszym krokiem naszej współpracy jest fotograficzna konsultacja. Zadaję sporo pytań, które pomagają nam ustalić jakie są oczekiwania klienta. Czasem kliencie nie do końca sami uświadamiają sobie jak wiele aspektów jest istotnych i jak wiele spraw wpływa na efekt końcowy.

A rezultat naszej współpracy ma spełnić nie tylko oczekiwania klienta.

Rezultat ma być przede wszystkim skuteczny i efektywny.

Zdjęcia biznesowe, wizerunkowe i reklamowe robi się w bardzo konkretnym celu.

Dlatego ten ustalamy na początku.

Szczegółowo omawiamy branżę, w której klient działa, na ile formalności, na ile kreatywności powinniśmy postawić. Czasem chcemy złamać pewne zasady, wyjść z pudełka i zastosować pewien element zaskoczenia w komunikacji wizualnej.

Poniższa sesja to efekt takiej współpracy.

Obaj panowie wywodzą się z branży zegarkowej. Produkty z jakimi pracują, to często zegarki z najwyższej półki na indywidualne zamówienia.

Poziom ekskluzywności produktu i komunikacji musiał być szalenie wysoki. Kluczowa jest jakość i profesjonalizm

Sesja to był start ich nowego, samodzielnego biznesu. Lata doświadczeń dały im podstawy to stworzenia własnej eksperckiej marki.

Wiedza i profesjonalizm, znajomość branży, postawiły ich w miejscu, gdzie mogą tworzyć wsparcie dla firm w postaci szkoleń i doradztwa.

Nasza sesja fotograficzna musiała spełnić kilka założeń. Było to dość rozbudowane przedsięwzięcie.

Klienci potrzebowali

  • indywidualnych portretów biznesowych,
  • wspólnych portretów prezentujących ich jako team,
  • zdjęć czysto wizerunkowych na tworzoną stronę internetową,
  • zdjęć do wykorzystania w prasie branżowej, gdzie są proszeni o opinie ekspertów.

Wcześniej sporo rozmawialiśmy o tym jak będzie wyglądała ich strona internetowa i jaki styl będzie dominował. Ważne są miejsca na stronie, w których wystąpią fotografie, ich orientacja i kompozycja, która potem może wiele umożliwić jeżeli się to przewidzi, bądź być problemem w potencjalnym wykorzystaniu fotografii.

Szczegółowo ustaliliśmy każdy element stroju i poszczególnych fotografii. Stworzyliśmy ich naprawdę dużo, aby dać możliwość wykorzystania kontentu fotograficznego przez dłuższy czas na wielu płaszczyznach wsparcia marketingowego ich nowo powstającej firmy.

Podzieliliśmy sesję na trzy etapy. Każdy z panów otrzymał swoje indywidualne portrety. Szalenie ważna była różnorodność kadrowania i pozycjonowania moich modeli, aby fotografie komunikowały zarówno profesjonalizm, jakość, ale także otwartość na współpracę i komunikatywność.

Wspólne portrety musiały mieć zarówno charakter dość oficjalny, ale potrzebnych było nam również kilka fotografii pokazujących ich sposób współpracy i relację pomiędzy wspólnikami, którzy się świetnie uzupełniają i wspierają merytorycznie.

Do całości dołożyliśmy kilka ujęć aranżowanych, idealnych do wykorzystania w materiałach reklamowych.

Privacy Preference Center