Fotografia reklamowa to zdjęcia wykonywane z przeznaczeniem sprzedaży. Zdjęcia, które przedstawiają dany produkt w korzystny, bądź informacyjny sposób. Przedmioty można fotografować i pokazywać tak jak faktycznie wyglądają, można fotografować je w sposób interesujący i zachęcający odbiorcę do  kupna.

Jaką siłę mają odpowiednie zdjęcia w procesie sprzedażowym?

Pytanie oczywiście jest totalnie banalne, bo wszyscy wiemy, że olbrzymią.

No właśnie, wiemy i nie wiemy. 

Jednocześnie nadal wiele świetnych produktów nie doczekało się właściwej prezentacji i, krótko mówiąc, odniosło rynkową klapę.

Znakomitym przykładem, z mojej osobistej praktyki, jest marka 3forU. 

Ubrania gdzieś mi migały po internecie, ale nie widziałam w nich nic szczególnego, a tym bardziej sposób ich prezentacji, nie zachęcał do kupna.

Kiedyś jednak moja osobista znajoma pojawiła się na spotkaniu w bardzo oryginalnej bluzce. Zachwycał pomysł połączenia faktur i kolorów, luźny styl, ciekawy charakter i, zdecydowanie, było to coś, czego do tej pory nie widziałam.

Odezwał się oczywiście czynnik ludzki, emocjonalny i, po prostu babski. 

Zapytałam, powiedziała i dopiero tak naprawdę wtedy zaczęłam się przyglądać tej marce.

Okazało się, że to dzieła lokalnej projektantki, świetnie uszyte, ze starannie dobranych polskich materiałów. 

Zdecydowanie wyprodukowane w etyczny sposób, w naszym kraju… ba, w moim regionie!

Ma to dla mnie znaczenie. 

Chciałabym aby moje konsumenckie decyzje były wspierające dla polskich przedsiębiorców, takich jak ja. 

Zachwycamy się produktami sprowadzanymi z dalekich krajów, firmowymi znanymi nazwiskami…. A kiedy ktoś z naszych znajomych robi coś naprawdę fajnego, to bardzo trudno jest nam okazać wsparcie w postaci decyzji zakupowej. 

Mało tego, uważamy, że na pewno nie wypali, że nie ma szans się przebić itd… 

Wystarczyłoby podejmować inaczej decyzje o zakupach. Dlaczego mam kupować coś, co najprawdopodobniej powstało w mało etyczny sposób, sprawia, że kapitał wędruje do zagranicznych kieszeni i, często, jest naprawdę słabe jakościowo.

Po małym audycie fotograficznym działalności 3forU, sama postanowiłam zwrócić się do nich z propozycją wykonania im zdjęć, które w pełni zaprezentują zalety ich produktów i pokażą je w odpowiednim świetle.

Małgosia, właścicielka, szybko zorganizowała całą kolekcję i ruszyliśmy do pracy.

Efektami była zaskoczona sama właścicielka.

Jej projekty po raz pierwszy pokazały się tak, jak być powinny pokazane od samego początku.

Siła zdjęć reklamowych i produktowych jest ogromna.

Małgosi udało się dotrzeć do znanych celebrytek, które chętnie zamówiły szyte na miarę, ubrania. 

Dalej mamy już czystą lawinę i efekt kuli śniegowej.

 

Ubrania marki 3forU to przede wszystkim:

  • produkt polski, 
  • lokalny, 
  • wyprodukowany w całości w naszym kraju,
  • niewielkie ilości modeli,
  • Możliwość zamówienia indywidualnego rozmiaru czy dopasowania,
  • ciekawe wzory,
  • świetne tkaniny.

Właściwa prezentacja pozwoliła firmie na stworzenie nowej strony internetowej i zdjęcia umożliwiły odpowiednią prezentację w sklepie internetowym.

Dodatkowo w trakcie sesji fotograficznych, wykonywałyśmy zawsze również kilka zdjęć wizerunkowych, które służą firmie do wykorzystania w materiałach marketingowych i reklamowych takich jak banery czy prezentacje.

Celem fotografii reklamowej jest sprzedaż. Cel został osiągnięty. Efektywność wzrosła, firma zyskała nowe kontakty i nowych klientów.

Fotografia reklamowa jest przeznaczone dla każdego, kto oferuje produkt lub usługę, dla właścicieli sklepów, dla handlowców i producentów.