Nie jest żadną nowością, że kolory wpływają na nastrój, oddają emocje i wywołują odpowiednie skojarzenia.

Kilka dni temu podczas małej zabawy okazało się, że większość z nas na pytanie jakim kolorem jest jego / jej marka, wybiera niebieski.

Jestem z tego pokolenia, które pamięta wybory Kwaśniewski – Wałęsa i odkrycie, że niebieska koszula Kwaśniewskiego, to nie było dzieło przypadku, ale świadomie zaplanowany PR i strategia, było dla mnie małą Eureką.

Miał wzbudzać zaufanie, kojarzyć się ze spokojem i stabilizacją.

 

Brak alternatywnego tekstu dla tego zdjęcia

Dla mnie wówczas była to totalna nowość, choć kolory i ich “mowa” zawsze był fascynujące, bo sztuki wizualne pociągały mnie od dziecka.

Nie czarujmy się, wszelkie odcienie błękitu to także moje ulubione kolory.

Kojarzą mi się z wodą, przestrzenią, niebem, oddechem i powietrzem….. z wolnością

Brak alternatywnego tekstu dla tego zdjęcia

W reklamie kolorem niebieskim najlepiej promować produkty lub usługi związane z wodą i czystością (filtry wodne, środki czystości, ryby) lub niebem i powietrzem (linie lotnicze, warunki atmosferyczne).

Jeszcze kilka lat temu ciężko byłoby znaleźć firmę lotniczą, w której identyfikacji wizualnej, nie ma śladu tej barwy.

Co ciekawe niebieski tłumi apetyt.

Jeśli masz za duży, kup sobie niebieską zastawę stołową. A może wszystkie łakocie wpakować do niebieskich puszek?

Naukowcy twierdzą, że już tylko niewielkie niebieskie atrybuty na stole, takie jak serwetka bądź solniczka sprawą, że zjemy mniej.

Niebieski uspokaja, obniża ciśnienie krwi.

Niebieski uważany jest za kolor introwertyków, a nawet schizoferników. Skłania do wewnątrz. Medytacja, cisza, spokój, ukierunkowanie na to, co płynie z wnętrza. Widzisz się już w tym? Niebieski to powiew wiatru, oddech, tchnienie Boga.

Brak alternatywnego tekstu dla tego zdjęcia

Ponieważ relaksuje, budzi zaufanie. Daje poczucie bezpieczeństwa i kochany jest przez sektor bankowy i finansowy, a także ubezpieczenia i nieruchomości. Iluż prezesów banków zawsze prezentuje się we wszelkich odcieniach granatu, który dodatkowo jest bardziej stabilny niż jasny błękit, w szklanych, również niebieskawych pomieszczeniach.

Błękit kojarzy się z inteligencją, pobudza kreatywność i wzmaga wydajność.

Nie bez powodu tyle branż IT ma identyfikację wizualną nawiązującą właśnie do wszelkich odcieni tego koloru.

Właśnie by podkreślić swoją innowacyjność, czy inteligencję.

Okazuje się, że niebieski to kolor o złożonej tematyce i bardzo głębokiej i wielorakiej symbolice, którą możemy modyfikować, wzmacniać lub osłabiać, poprzez zastosowanie odpowiedniej tonacji.

Jako fotograf planuję zdjęcia i sesje również pod kątem kolorystycznym. To dla mnie szalenie ważne, aby uzyskać odpowiednio spójny obraz z całą identyfikacją wizualną marki.

Dlatego pytam najpierw “Jakim kolorem jesteś Ty i Twoja marka?”

Bardzo często w sposób instynktowny czujemy to, co już jest i nie trzeba wiele. Wystarczy wiedza na temat mowy kolorów, wiedza na temat pracy z kolorem w obrazach, aby wykreować w trakcie sesji fotografie, które będą częścią i przedłużeniem całego systemu identyfikacji wizualnej firmy.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Masz wątpliwości czy Twój wizerunek jest właściwie komunikowany? Jesteś fotografem i szukasz mentora, który pomoże Ci rozwinąć swój biznes?

Umów się na niezobowiązującą konusltację