Kto jest kim i co to znaczy w budowaniu wizerunku? Czy mogę przyjść na zdjęcia ubrana jak chcę i bez wcześniejszego ustalenia jak będzie wyglądała cała sesja?
No, nie za bardzo…. chyba, że robimy zdjęcie dla zdjęcia i w sumie nie ma ono pełnić żadnej ważniejszej roli.
Jeśli jednak Twoja fotografia ma spełnić swoją funkcję czyli ma pomóc Ci w kreowaniu właściwego wizerunku, z którym planujesz dotrzeć do swojej grupy docelowej… bez względu na to czy będą to potencjalni klienci, czy pracodawcy, to wszystko trzeba dobrze zaplanować.
Z reguły myślimy nawet o drobiazgach typu kolor długopisu czy okładka notesu jaki będziesz trzymać w ręce na jednym z portretów.
Nie wspomnę nawet zatem o takim elemencie jakim jest światło w fotografii. Światło, które robi wszystko. Światło, które tworzy nastrój, i wręcz nadaje charakter portretowanej osobie.
Wystarczy spojrzeć na te trzy portrety Natalii by zrozumieć, co mam na myśli.
Natalia w tej samej pozie, ubraniu i makijażu. W bardzo podobnym kadrowaniu, a jednak kompletnie inna osoba, kompletnie inny styl i inna komunikacja.
Spójrz na te fotografie i powoli się zastanów jaki ładunek emocjonalny i wizerunkowy niesie ze sobą każda z nich. Jak inaczej, postrzegasz każdą z tych dziewczyn.
Te różnice mogą się wydawać niewielkie, niezauważalne….. ale pierwsze wrażenie jest tylko jedno i musi być właściwe. Każdy z tych portretów inaczej pokazuje prezentowaną osobę, choć nie do końca musimy zdawać sobie z tego sprawę na poziomie świadomym. To trochę jak czytanie mowy ciała. Nie musisz być ekspertem, ale coś w gestach drugiej osoby sprawia, że albo czujesz się komfortowo i się otwierasz, albo tworzy się wyraźny dystans.
Nie oczekuję, że będziesz teraz ekspertem od oświetlenia portretowego. To moja rola i moja praca.
Chcę Ci jednak uzmysłowić, że to szalenie ważny aspekt i tworzeniu wizerunku i fotograf, którego wybierzesz, powinien Ci zapewnić optymalną wiedzę i doświadczenie w tym zakresie.
Iza Faber
Moją misją jest przyprowadzać ludzi do spełnienia zawodowego, aby w pełni wykorzystywali swoje naturalne talenty i budowali dobry biznes, który jest źródłem satysfakcji na każdym poziomie.
Pracuję z ludźmi znajdującymi się na różnym etapie rozwoju zawodowego. Moi klienci to zarówno osoby zaczynające i planujące swój biznes, które potrzebują wsparcia na poziomie tworzenia strategii marki od podstaw. Jako mentor towarzyszę im w odkrywaniu ich wizji, misji, ustalaniu celów biznesowych, określaniu i segmentacji klienta, oraz elementów wizerunkowych ich własnej marki osobistej.