Energia żółtego – psychologia kolorów
16 kwietnia 2020 2020-04-16 19:32Energia żółtego – psychologia kolorów

Energia żółtego – psychologia kolorów
[vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text]
“Claude Monet mówił, że świat kolorów jest jego codzienną obsesją, jego radością – a także jego męką. “
Jako fotograf coś o tym wiem. Kolory są niezwykle istotne dla zdjęcia zarówno od strony technicznej jego wykonania, jak i mowy kolorów, co ma dla mnie znaczenie jeszcze większe.
Kolory wyrażają emocje.
Ciepłe to energia, żywioł.
Dlatego odświeżając swój własny wizerunek na wiosnę, postawiłam na akcent w kolorze żółtym.
“Żółty to kolor słońca “
To radość, szczęście, intelekt (sic!) oraz energia. Ma wywołać u odbiorcy przyjemne ciepłe uczucia. Świetnie nadaje się do podkreślenia bezpieczeństwa.
Kolor żółty to ulubiona barwa osób, które są świetnymi doradcami, potrafią wysłuchać i wspomóc, jednak nie oczekują w zamian tego samego. Osoba, która wybiera kolor żółty jest towarzyska, wesoła, rozmowna i uśmiechnięta. Żółć to kolor porozumiewania się i kontaktu z innymi. Dlatego też, ludzie koloru żółtego zawsze są dobrymi handlowcami, sprzedawcami i doradcami. Czyni człowieka pogodnym, otwartym, bystrym i bardzo rodzinnym. Tacy ludzie są cenieni przez swoich przyjaciół jako najlepsi doradcy, ostoje i osoby, u których zawsze można szukać pocieszenia.
Hej! To samo wpisuje się w moje wartości! Kolejny przykład na wartość autentyczności. Spójność przekazu zaczyna być naturalnym produktem ubocznym.
Nie trzeba wielkich filozofii czy naukowo brzmiących teorii do potwierdzenia, że to, co robimy z pełnym przekonaniem i w zgodzie z tym, jacy jesteśmy, samo w naturalny sposób tworzy wizerunek, który jest przekonujący. Wierzę, że tylko bycie autentycznym daje szansę na długotrwałe i satysfakcjonujące relacje.
“Żółty to znak firmowy optymisty, duszy towarzystwa o pogodnym usposobieniu, bystrości umysłu, uśmiechniętego i zadowolonego z życia, który samym kolorem przyciąga szczęście.”
Dokładnie na to postawiłam i to mój świadomy wybór tego, czym chcę by była moja własna marka osobista i jaki komunikat trafiał do moich odbiorców.
“Żółty ilustruje kreatywność i sprzyja jej rozwojowi. Jest to kolor męski, a w Chinach reprezentuje królewskość.”
Jeśli pracujesz z ludźmi, motywujesz, inspirujesz, działasz i pchasz do przodu, to żółty w naturalny sposób sam się podsuwa.
To kolor działania, ruchu. Zatem bardziej odda charakter kogoś dynamicznego, kojarzonego ze sporą aktywnością i motywacją, niż przewodnika duchowego, skłaniającego raczej do ciszy i wewnętrznej refleksji.
“Żółty ma pobudzać, nie wyciszać. Żółty ma budować pewność siebie. Żółty to praca umysłu! Stymuluje i pomaga zapamiętywać.”
Jeśli Twój biznes, Twoja marka, Ty przechodzicie od analiz, poszukiwań do konkretnych działań i osiągania już wyznaczonych celów, to jesteś właśnie w energii żółtego.
Jeśli tak chcesz pracować ze swoimi klientami, pobudzać ich, dodawać im odwagi do działania, wspierać w przejściu od teorii do praktyki, to żółty jest świetnym wyborem do zastosowania w systemie Twojej komunikacji wizualnej.
Żółty podnosi ciśnienie. To akcja na teraz i na już. Jeśli chcesz kogoś skłonić do długofalowego działania, to raczej unikaj tego koloru.
Żółty skutecznie przyciąga uwagę. Właśnie dlatego jest używany w wielu krajach jako ostrzeżenie – chociażby na znakach drogowych. Jego moc jest jednak słabsza niż czerwieni, która ma największy ciężar wizualny, dlatego, to czerwieni używa się przy znakach zakazu czy stopu.
Czy żółty może mieć negatywny wydźwięk?
Jeśli przesadzimy, to grozi nam nadciśnienie ;)
Nie należy przesadzać z żółtym, bo w nadmiarze może być męczący i irytujący. Energia do działania tak, ale zawsze powinna być zachowana równowaga pomiędzy działaniem, a odpoczynkiem i refleksją.
Barwę tę kojarzymy też z dziećmi, zabawą, dlatego żółty często używany jest w reklamach zabawek i innych produktów przeznaczonych dla dzieci, a także produktów wypoczynkowych i rozrywkowych, skierowanych do dorosłych.
Żółty jest lekki, wdzięczny, dynamiczny, ale też przez to nie jest dobrym pomysłem dla dóbr luksusowych.
Żółty nie jest typowym kolorem biznesowym. Dlatego jeśli jesteś finansistą czy ubezpieczycielem, żółty nie będzie dobrym wyborem.
Jak można podsumować żółty?
- To kreatywność, błyskotliwość, energia i działanie.
- To ruch i motywacja.
- To przejście od słów do czynów.
- To etap dynamicznego rozwoju.
- To pozytywne myślenie i intelekt.
- To inspiracja.
Bądźmy choć trochę żółci na wiosnę, by puścić w ruch nieco zastane po zimie kości i rozgrzać się do działania.
Odrobina słońca i witaminy D jest konieczna dla zdrowia.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
[vc_column_text]
Masz wątpliwości, nie wiesz, nie jesteś pewien czy operujesz właściwą komunikacją wizualną?
Umów się na niezobowiązującą konusltację
[/vc_column_text][vc_column_text]