Blog

Dlaczego nie jestem widzialna w internecie?

dlaczego-nie-mam-klientow-z-internetu
MARKA OSOBISTA

Dlaczego nie jestem widzialna w internecie?

[vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text]Ratunku! Nie widać mnie w internecie!

Taki problem pewnie wiele osób ma zwłaszcza na początku działania. Masz wrażenie, że bardzo dużo robisz, a mało jest efektów, które byłyby dla Ciebie zadowalające. A jak zaczniesz się porównywać z innymi, to już w ogóle okazuje się, że masz wrażenie, że wychodzi wszystkim, tylko nie Tobie.

Nie bierzesz jednak pod uwagę kilku kluczowych rzeczy. Skupiasz się jedynie na czubku góry lodowej, który jest w zasięgu Twojego wzroku i myślisz, że to jest wszystko. Tymczasem większość pozostaje niewidoczna.

Przede wszystkim odpowiedzmy sobie na pytanie, co to znaczy być widzialnym?

“Widzialny to ktoś, kto ma dużo lajków i followersów!”

Podejrzewam, że to pierwsza myśl, jaka Ci się ciśnie do głowy. Osobiście myślę inaczej. Myślę raczej w kategoriach skuteczności, nie internetowego fejmu. Widzialny to będzie dla mnie ten, który ma efekty czyli osiąga to, co sobie zamierzył.

Jeżeli Twoim celem jest pozyskanie kliknięć i osób, które Cię lubią i komentują, to możesz oczywiście założyć, że w ten sposób będziesz mierzyć swoją skuteczność.

Ale, czy faktycznie można na tym poprzestać?

W końcu też zdobywamy te kliknięcia i polubienia w jakimś celu, a tym celem dalej jest konwersja polubień w zakupy, a obserwatorów w klientów. Tymczasem na początku prawda jest taka, że w głównej mierze Twoi fani, to znajomi i rodzina, a oni akurat nie będą najprawdopodobniej Twoimi klientami.

To, gdzie masz być i z jakim komunikatem, jest wynikiem bardzo konkretnej wiedzy, a nie widzimisię. Nie jest to coś, co sobie wymyślasz, bo ktoś tak Ci powiedział, albo co gorsza, bo wszyscy tak robią.

Potrzebujesz bardzo precyzyjnych informacji na temat swojego biznesu, aby móc budować skuteczną markę osobistą.

Jak zatem to zrobić?

Przede wszystkim nie popełniaj błędu większości i nie zaczynaj biznesu od końca!

Może Ci mówili:

  • Musisz mieć stronę!
  • Musisz prowadzić bloga!
  • Musisz być na FB czy Instagramie!

Facebook, Instagram, strona czy piękne logo to końcowe działania, które dopiero są wynikiem strategii. Łapiesz się na hasła o stronach, o fanpejdżach czy grafikach. Ktoś Ci powie, że koniecznie musisz zaprojektować sobie wystrzałowe logo i wypasioną stronę z piętnastoma zakładkami, animacjami i grafikami. Robisz i dalej efekty nie są tym, czym być powinny.

Co więcej, być może nawet już to wszystko masz! Kupa roboty, masa czasu, pewnie też i nakłady finansowe, albo godziny na Youtubie jak ogarnąć szablony na wordpressie….

To dlatego, że zaczynasz biznes od końca! Taki sposób działania jest totalnie wywrócony do góry nogami.

Wszystko wygląda pięknie i ładnie się błyszczy. Jest jednak jeszcze wiele elementów, które są nie tak atrakcyjne, ale które muszą zostać wykonane, aby wszystko działało i, aby można było spijać miód w social mediach.

Jeśli chcesz, aby Twoje działania w internecie były widoczne, a przede wszystkim odnosiły sukcesy w postaci pozyskiwania klientów, to musisz zacząć od podstaw. 

Dobrze postawiony dom posiada przede wszystkim solidne fundamenty. Ich nie widać, ale to na nich spoczywa cały ciężar i bez nich, nawet najpiękniejsza architektura, nie wytrzyma pierwszej lepszej burzy.

Każdy biznes jest klientocentryczny i punktem wyjścia do działania powinno być badanie rynku. Tak samo jest z marką osobistą. Ktoś w końcu ma być jej odbiorcą !

Badanie rynku, które pomoże Ci określić potrzeby i problemy Twojego klienta, dowiedzieć się gdzie go szukać i jakim językiem do niego mówić.

Biznesu nie zaczyna się od “wydaje mi się”. Jeśli chcesz odnieść sukces i mieć skuteczność, musisz wiedzieć, nie wierzyć, że wiesz. To zasadnicza różnica!

Pierwszym kluczowym krokiem jest poznanie klienta, umiejętność wejścia w jego buty (empatia!) i następnie weryfikacja w postaci badań. Zanim zaczniesz cokolwiek “wymyślać” i “kreować” dokładnie zidentyfikuj odbiorcę, jego marzenia, potrzeby i problemy. Poznaj największy ból i zastanów się jak możesz go uśmierzyć swoją ofertą.

Pod drugie, zdefiniuj czego chcesz, co jest Twoim celem!

James Allen mówił: “Kluczem do szczęścia jest posiadanie marzeń. Kluczem do sukcesu jest ich realizacja.”

Tego się trzymajmy. Marzenia są dobre w fazie początkowej. Tobie jednak potrzebny jest cel, żeby wiedzieć dokąd zdążać i jaką drogę obrać.

Owszem, ustalasz swoją wizję, nazywasz swoje marzenia i z tego wypływają cele, ale potem należy ustalić sposób ich realizacji.

Inaczej pozostaną tylko w sferze marzeń i wizji.

Zakładając, że celem jest np. sprzedaż Twoich usług, może się okazać, że widzialność i lajki na Facebooku, niekoniecznie będzie priorytetem.

Jak ustalisz czego potrzebujesz i co jest Twoim celem, będzie można wyznaczyć drogę jak ten cel osiągnąć.

Czy są jakieś etapy pośrednie, kroki, na które można podzielić tę drogę i zastanów się po kolei co musisz zrobić, aby je wykonać.

Zdefiniowanie celu pokaże Ci również, czego Ci brakuje. Dowiesz się jakie powinny być Twoje kolejne kroki. To najlepszy początek jakiegokolwiek działania.

Planowanie doskonale weryfikuje czy posiadasz dobrze wylane fundamenty z kroku pierwszego. Na tym etapie wychodzi na światło dzienne wszystko, co zostało pominięte. Krótko mówiąc utykasz w którymś miejscu i za bardzo nie wiesz jak to rozgryźć i ustalić plan. Teraz dokładnie widzisz, czy masz dobrze przeprowadzone badanie rynku, czy wiesz do kogo mówisz i gdzie Twój klient jest, oraz jakie ma problemy.

To nie żadne czary ani zaklinanie przyszłości. To jest wiedza, którą wyciągasz z dokładnej znajomości swojego klienta i jego potrzeb.

Jeśli trudno Ci będzie ustalić np. kanały dotarcia i sposób komunikacji, to już wiesz, że musisz w kolejnym kroku jednak zrobić porządne badanie grupy docelowej, wychodząc oczywiście od stworzenia avatara klienta. 

Jeżeli nie wiesz również jak dokładnie określić swój produkt, co możesz zaoferować, to również oznacza brak znajomości swojego klienta. Nie masz pojęcia o jego problemach, to nie wiesz jakie rozwiązanie zaproponować. To logiczne! 

Jeżeli nie wiesz jak wycenić swój produkt, to znaczy, że nie masz odniesienia do własnego celu finansowego, ale przede wszystkim nie znasz swojego klienta i jego możliwości nabywczych. 

Wracasz do punktu nr 1! Wszystko ma swoją kolejność…. jak to w życiu ;)

Działaj zgodnie z planem! 

Jeśli dobrze przeprowadzisz badanie rynku, ułożysz ofertę i strategię komunikacji oraz sprzedaży, to teraz pozostaje działać.

Działaj do skutku!

Choć internet błyszczy i wydaje Ci się, że wszyscy odnoszą sukcesy i mają miliony zakochanych fanów, a Ty niekoniecznie, daj sobie szansę!

To nieprawda, że to tak “się podziało”. Za tymi sukcesami często stoją miesiące, albo i lata pracy. Przede wszystkim stoi jednak strategiczne i przemyślane działanie.

Stwórz wizerunek eksperta

Znając swojego klienta i jego problemy, odpowiadaj na nie. Bycie ekspertem nie oznacza bycie najmądrzejszym w mieście i przekonywanie wszystkich dookoła o tym.

Bycie ekspertem oznacza umiejętność rozwiązywania problemów.

Ludzi naprawdę nie interesuje Twoja oferta, ale to jaki problem ich rozwiążesz. Twoja oferta musi na to odpowiadać.

Bycie ekspertem oznacza bycie wsparciem. To oznacza, że wiesz jak komuś pomóc, jak uśmierzyć ból.

Ty też powtarzaj to do bólu. Ekspertem człowiek nie staje się rzucając w wirtualną przestrzeń jedno stwierdzenie i czekając na oklaski. Aby zostać ekspertem musisz zdobyć zaufanie i zbudować relację ze swoimi odbiorcami.

Zaufanie zdobywasz pokazując, że to, co im proponujesz ma sens. Pokazujesz, że potrafisz rozwiązać ich problem i dać im tabletkę przeciwbólową. 

Ekspert nie zna się na wszystkim, ale jest absolutnym mistrzem w dawaniu rozwiązania w dziedzinie, która jest polem jego ekspertyzy.

Nie można być specem od wszystkiego… takim co Ci zrobi coaching i naprawi kran przy okazji trwania sesji. To nie zadziała.

Pokazanie, że coś niekoniecznie leży w obszarze Twoich działań, ale wiesz, gdzie szukać rozwiązania , budzi zaufanie.

Ja pomagam Ci ułożyć strategię Twojej marki osobistej. To wiąże się z analizą własnych zasobów, ustaleniem celów. Pomagam Ci ustalić jaki powinien być Twój wizerunek i sposób komunikacji. Kolejnym krokiem jest odbiorca Twojej marki i sposoby docierania do niego. Jesteśmy w stanie ułożyć to w plan.

Nie jestem jednak ekspertem od SEO czy technicznych kwestii związanych z tworzeniem strony www. Jeśli chcesz wyspecjalizować się w budowaniu stron czy pozycjonowaniu, znajdź kogoś, kto zajmuje się stricte tą dziedziną.

Jemu jednak musisz dostarczyć wszystkich informacji związanych z Twoją grupą docelową, strategią komunikacji, sprzedaży i kanałami dotarcia. Bez tego, ten ekspert, nie będzie w stanie zaprojektować skutecznej reklamy.

Rozumiesz już co mam na myśli?

Ktoś, kto buduje strony potrzebuje wytycznych. Wytycznymi będzie Twoja strategia marketingowa. Twoja strategia wypływa z tego jaką jesteś marką osobistą. 

To szerokie pola działania i pewnie w jakimś zakresie można je ze sobą łączyć. Jednak wątpię, że będzie ktoś, kto faktycznie opanuje wszystkie te elementy w stopniu specjalisty.

Spraw, żeby ludzie na dźwięk Twojego nazwiska, bezbłędnie mówili, czym się zajmujesz i co jest Twoim obszarem ekspertyzy!

Wiem, że Ci się uda, tylko zaczynaj z głową! Daj sobie swoją szansę na sukces :)

Dziś w prezencie ode mnie pierwszy krok jaki jest potrzebny w budowaniu marki osobistej czyli avatar klienta. To absolutna podstawa bo rozpoczęcia pracy nad swoją marką i nad strategią. 

Klikaj i korzystaj: avatar :)

 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

Masz wątpliwości czy Twój wizerunek jest właściwie komunikowany? Jesteś fotografem i szukasz mentora, który pomoże Ci rozwinąć swój biznes?

Umów się na niezobowiązującą konusltację



[/vc_column_text][vc_column_text][/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Komentarz (1)

  1. […] W zeszłym tygodniu pisałam o tym, żeby zacząć od stworzenia avatara, pamiętasz? Jeśli nie, to klikaj w link i czytaj! […]

Zostaw tutaj swoje przemyślenia

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Lista życzeń 0